GDPR.pl – ochrona danych osobowych w UE, RODO, IOD
Portal o unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych

USA: zakaz wykorzystania sztucznej inteligencji do spamu telefonicznego

Autor: Redakcja
Udostępnij publikację:

Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC) stwierdziła – ze skutkiem natychmiastowym – że generatywna sztuczna inteligencja wykonująca rozmowy telefoniczne mające na celu wprowadzenie w błąd konsumentów jest nielegalna.

USA: zakaz wykorzystania sztucznej inteligencji do spamu telefonicznego

Zakaz AI

FCC oświadczyła, że połączenia wykonywane za pomocą głosów generowanych przez sztuczną inteligencję są „sztuczne” zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów telefonicznych. Podczas gdy wykorzystanie sztucznej inteligencji do popełnienia oszustwa lub oszustwa było już nielegalne, teraz używanie sztucznej inteligencji do generowania głosów w takich połączeniach jest również samo w sobie zakazane. Oznacza to, że FCC może ścigać dowolne grupy, tworzące oprogramowania do oszukiwania ludzi poprzez generowanie głosu czy to osoby bliskiej, czy też sławnej. Ta decyzja pozwoli ponadto lepiej zwalczyć plagę telefonów niewykonywanych przez człowieka, która jest szczególnie nasilona w USA. Wedle indeksu prowadzonego przez YouMail, Amerykanie otrzymują połączenia z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji lub komputera w ilości ponad 4 miliardów miesięcznie.

Osiągnięto porozumienie w sprawie AI Act

Nadchodzące wybory

Decyzja FCC nie jest bez znaczenia w kontekście nadchodzących wyborów prezydenckich w USA. Wiele telefonów z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji, ma również na celu dezinformowanie potencjalnych wyborców. Sam prezydent Joe Biden były już ofiarą takiego telefonu. Jak stwierdziła przewodnicząca FCC Jessica Rosenworcel:

 „Oszuści wykorzystują głosy generowane przez sztuczną inteligencję w niechcianych połączeniach telefonicznych, aby wyłudzić informacje od bezbronnych członków rodziny, naśladować celebrytów i dezinformować wyborców. Ostrzegamy oszustów stojących za tymi telefonami

Obecny trend w USA, wykorzystania masowo sztucznej inteligencji w celu obdzwaniania obywateli, z pewnością w pewnym stopniu pojawi się i w Polsce. Już teraz część rozmów z operatorami sieci komórkowych wykonują komputery/sztuczna inteligencja, pytanie więc co przyniesie przyszłość i czy zagadnienie to zostanie uregulowane przepisami prawa.

 

Źródło:

https://iapp.org/news/a/fcc-cracks-down-on-scam-robocalls/

 

Jesteśmy częścią grupy Omni Modo
Odwiedź nas na naszych profilach
Newsletter
Ustawienia cookies