GDPR.pl – ochrona danych osobowych w UE, RODO, IOD
Portal o unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych
18 grudnia 2019

Rejestr Danych Kontaktowych usprawni funkcjonowanie urzędów

Rejestr Danych Kontaktowych usprawni funkcjonowanie urzędów

Jeszcze przed świętami wejdą w życie niektóre przepisy ustawy z 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw – z wyjątkiem niektórych przepisów (DzU z 21 listopada 2019 r., poz. 2294). Co za tym idzie, utworzony zostanie, w ramach SRP, Rejestr Danych Kontaktowych, którego celem będzie poprawa efektywności urzędów administracji publicznej. Dane obywateli, które będą w nim zawarte, zebrane zostaną w sposób dobrowolny. Osoby, które postanowią je przekazać, same zdecydują o ich zakresie oraz czasie przechowywania. Rejestr wpłynie na skuteczniejsze informowanie obywateli o kwestiach takich jak dobiegający końca termin ważności dokumentów, rozpatrzeniu złożonych wniosków, czy umożliwi załatwienie spraw niewymagających stawiennictwa w placówce urzędu.

Jak przekazać dane do RDK?

W celu znalezienia się w bezpłatnym Rejestrze Danych Kontaktowych należy wejść na dedykowaną stronę internetową i kliknąć przycisk Skorzystaj z RDK. Wymogiem znalezienia się w Rejestrze jest posiadanie profilu zaufanego. Po podaniu danych kontaktowych oraz ich weryfikacji przy pomocy kodu uwierzytelniającego (maksymalnie w ciągu 24 godzin) będą one dostępne w RDK.

Rejestr Danych Kontaktowych zostanie uruchomiony w dniu 22.12.2019 r.

Udostępnij publikację:
Jesteśmy częścią grupy Omni Modo
Odwiedź nas na naszych profilach
Newsletter
Ustawienia cookies