Autorzy Kodeksu
Związek pracodawców Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku wraz z Kancelarią Osiej i Partnerzy oraz Omni Modo opracowały Kodeks RODO dla branży badawczej.
Inicjatywa stworzenia Kodeksu RODO dla branży badawczej
Branża badawcza dostrzegła potrzebę wsparcia badaczy w wypracowaniu wspólnych, dopuszczalnych praktyk przetwarzania i ochrony danych respondentów. W tym celu podjęliśmy się stworzenia pierwszego w Polsce Kodeksu RODO dla branży badawczej, o którym mowa w art. 40 RODO. Jego zatwierdzenie przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych umożliwi stosowanie przez branżę badawczą standardów akceptowanych przez polski organ nadzorczy ds. ochrony danych osobowych.
Omni Modo oraz Kancelaria Osiej i Partnerzy są patronami merytorycznymi Kodeksu RODO dla branży badawczej.
Konsultacje społeczne
Zapraszamy do konsultacji społecznych projektu Kodeksu RODO dla branży badawczej. Uwagi należy nadsyłać do 31 grudnia 2019 roku, na adres: kodeks@ofbor.pl w dokumencie wg następującego wzoru: Wzor_zgloszenia_uwag (2)
Załączniki:
I. Kodeks ICC/ESOMAR;
ESOMAR_Miedzynarodowy_Kodeks_Badan_Rynku_i_Badan_Spolecznych_PL_2017_WD (1)
II. Program Kontroli Jakości Bezpieczeństwa Informacji;
III. Wytyczne ESOMAR dot. Realizacji Wywiadów z Udziałem Dzieci i Młodzieży;
OFBOR_ESOMAR_realizacja wywiadow z udzialem dzieci i mlodziezy
IV. Wytyczne ESOMAR na temat utrzymywania różnic pomiędzy badaniami marketingowymi
i marketingiem bezpośrednim;
Wytyczne_ESOMAR.1_na temat roznic miedzy badaniami marketingowymi a marketingiem bezposrednim_doc
V. Wzór umowy powierzenia, w której Agencja badawcza występuje w roli Podmiotu przetwarzającego, a Klient w roli Administratora danych osobowych;
Umowa_powierzenia_przetwarzania_danych_osobowych_szablon
VI. Wzór klauzuli zgody na udostępnienie danych przez Agencję badawczą na rzecz zleceniodawcy badania wraz z klauzulą informacyjną (z art. 13 i 14 RODO);
Klauzula_zgody_respondenta_na_udostepnienie_danych_osobowych
VII. Wzór oświadczenia o przystąpieniu do Kodeksu