GDPR.pl – ochrona danych osobowych w UE, RODO, IOD
Portal o unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych

Brytyjski GIODO nakłada grzywny za działania marketingowe

Udostępnij publikację:
Brytyjski GIODO nakłada grzywny za działania marketingowe

Brytyjski organ nadzorczy – ICO (ang. Information Commissioner’s Office) podjął radykalne działania wobec dwóch firm naruszających przepisy ochrony danych osobowych – PRS Media oraz Xternal Property Renovations nakładając na nie wysokie kary finansowe.

140 tys. funtów za wysyłanie spamu

Firma PRS Media przeprowadziła konkurs, którego warunkiem uczestnictwa było podanie swoich danych osobowych w czasie rejestracji. Pozyskane w ten sposób informacje wykorzystane zostały do rozesłania wiadomości tekstowych z treścią marketingową do 4,4 mln osób. Badając sprawę ICO uznało, że poszkodowani w czasie rejestracji konkursowej nie dostali możliwości wyrażenia zgody lub odmowy na dostarczanie im treści reklamowych.

80 tys funtów za nękanie telefoniczną reklamą

Firma zajmująca się usługami remontowymi – Xternal Property Renovations, dysponowała danymi osób zarejestrowanych w TPS (ang. Telephone Preference Service). Mimo rezygnacji z otrzymywania telefonów z treściami marketingowymi, zarejestrowani skarżyli się na przychodzące połączenia o różnych porach  dnia i nocy.

Działalność ICO

Ken Macdonald, szef ICO Regions, podkreśla, że każda forma działań marketingowych, na które nie została wyrażona zgoda odbiorcy, będzie przez nich zwalczana. Z odpowiedzialnością za niezamówione działania marketingowe, będą się musieli liczyć również dyrektorzy firm, które naruszają przepisy ochrony danych osobowych. ICO opublikowało szczegółowe wytyczne dla firm prowadzących działania marketingowe.

Źródło:

https://ico.org.uk/about-the-ico/news-and-events/news-and-blogs/2017/03/ico-issues-fines-totalling-220-000-to-nuisance-marketing-firms/

Jesteśmy częścią grupy Omni Modo
Odwiedź nas na naszych profilach
Newsletter
Ustawienia cookies